جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
کثرت گرایی مذهبی و کلیسای کاتولیک: روش لونرگان و مناقشه ژاک دوپو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrea J. Stapleton Berger
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پروژه روش لونرگان را در مورد مناقشه‌ای که در نتیجه محکومیت ژاک دوپوئیس توسط جماعت دکترین ایمان بر کتاب او به نام «به سوی الهیات مسیحی پلورالیسم دینی» به وجود آمد، اعمال می‌کند. به کارگیری روش لونرگان، پتانسیل حل مسائل ارائه شده توسط دوپو در زمینه توسعه الهیات کاتولیک کثرت گرایی و همچنین تنش بین Magisterium کاتولیک و کار متکلمان کاتولیک را آشکار می کند.
از  زمانمندی تا نامتناهی: فلسفه هنجاری آنسلم اهل کانتربوری
نویسنده:
Thomas James Ball
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی میزانی است که می توان آنسلم کانتربری را به عنوان دارای فلسفه هنجاری ثابتی توصیف کرد که به طور منسجم به این سؤال پرداخته است که فرد چگونه باید عمل کند. با این کار به دنبال گسترش تفسیر معاصر فلسفه اخلاقی آنسلم فراتر از انتزاعی و فرااخلاقی است و روش‌هایی را که می‌توان از مجموعه نامه‌های آنسلم برای نشان دادن رویکردهای عمل‌گرایانه به مسائل اخلاقی استفاده کرد، تحلیل کرد. در بررسی این رشته، این پایان نامه شامل دو بخش وابسته به هم است. اولی تقریباً منحصراً به انسان‌شناسی، نظریه اراده و فلسفه اخلاقی آنسلم می‌پردازد. دوم، به طور گسترده، تأثیر الهیات و فلسفه اخلاقی او را بر باورهای اجتماعی و سیاسی او بررسی خواهد کرد. این به هیچ وجه به منزله مطالعه جامع اندیشه هنجاری آنسلم نیست. در عوض، نمونه‌های کلیدی از این که چگونه چنین رویکردی خطوط جدیدی از تحقیقات را باز می‌کند و زمینه مطالعات آنسلم را پیش می‌برد، ارائه می‌کند و به چندین موضوع مورد اختلاف گذشته رسیدگی می‌کند.
اخلاق مسیحی در پنطیکاستالیسم غنا: تحلیل الهیاتی نظریه فضیلت به مثابه چارچوبی برای ادغام طرح‌های اخلاقی مسیحی و آکان.
نویسنده:
Lord Abraham Elorm-Donkor
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اگرچه محققان و رهبران مسیحی اشاره کرده اند که در رویه مسیحی بسیاری از آفریقایی ها بین اخلاق و معنویت جدایی مشخص وجود دارد و جهان بینی آفریقایی که مسیحیان آفریقایی هنوز هم آن را مسئول این جدایی می دانند، مطالعه دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است. . هدف این تحقیق ارائه توضیحی درباره یک پارادوکس در جامعه غنا است که در آن معنویت مسیحی مشتاق جدا از اخلاق اجتماعی وجود دارد، به طوری که بتوان ادغام عمیق‌تری از طرح‌های اخلاقی سنتی مسیحی و آکان ارائه داد. در مورد پنطیکاستی ها در غنا که تخصیص جهان بینی آفریقایی به پراکسیس مسیحی عموماً به عنوان پاسخ مثبتی به دینداری آفریقایی در نظر گرفته شده است. این تحقیق با استفاده از روش عملی الهیاتی همبستگی که به موجب آن حقیقت مسیحی توسط الهیات اخلاقی جان وسلی بازنمایی می‌شود و با طرح اخلاقی سنتی آکان در گفتگو قرار می‌گیرد، دلایلی برای فقدان اخلاق اجتماعی ارائه می‌کند و راه‌حلی برای آن پیشنهاد می‌کند. پنطیکاستالیسم غنا این نظریه از نظریه فضیلت به عنوان ابزاری اکتشافی برای تحلیل اخلاق استفاده می کند، به گونه ای که توضیحی برای موقعیت ارائه می دهد و ادغام دو طرح اخلاقی را در سطح عمیق تری هدایت می کند. بررسی دو طرح اخلاقی توسط عناصر شخصیت، که موضوع اصلی نظریه فضیلت است، هدایت شده است. نشان داده شده است که «الهیات رستگاری» پنطیکاستی‌های غنا شامل ارائه نادرست قابل توجهی از طرح سنتی آکان است و این وضعیت باعث می‌شود که بسیاری از مسیحیان بر دین به‌عنوان وسیله‌ای برای تأمین نیازهای وجودی تمرکز کنند تا دگرگونی تمایلات درونی. شکل گیری شخصیت اخلاقی این تحقیق نشان می دهد که تفسیر مجدد دیدگاه آکان از انسانیت و ادغام آن با روایت وسلی از حقیقت مسیحیت، با به تصویر کشیدن زندگی مسیحی به عنوان یک شخصیت شناسی پنوماتولوژیک، «الهیات رهایی» را دگرگون می کند. مسئولیت اخلاقی این امر تضمین می کند که پنطیکاستی های آفریقایی اخلاق اجتماعی را به عنوان یک پیامد اساسی معنویت مسیحی خود درک می کنند.
خدای سه گانه و متافیزیک الهیاتی: به سوی الهیات پنطیکاستی وجود [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ray Robles
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : از آنجایی که الهیات مسیحی قصد دارد ادعاهای حقیقت در مورد ماهیت واقعیت را مطرح کند، لزوماً درگیر کار متافیزیک است. بنابراین، پنطیکاستی ها، دقیقاً به عنوان مسیحیان، موظف به مشارکت هستند. در این مطالعه، من با نشان دادن این نکته شروع می‌کنم که تلاش‌های صریح، توسعه‌یافته و منظم کمی برای ساختن یک چشم‌انداز متافیزیکی از دیدگاه پنطیکاستی انجام شده است. از طریق کاوش در این چند تلاش، آشکار می‌شود که پنطیکاستی‌ها به همان شیوه‌ای که خداشناسی می‌کنند - یعنی با آگاهی از هنجارها، اعمال و اعمال گفتاری که معنویت آنها را تشکیل می‌دهند، در نظم متافیزیکی شرکت می‌کنند. من این تمایل را دنبال می‌کنم و قصد دارم متافیزیکی بسازم که همزمان با معنویت/الهیات پنطیکاستی هماهنگ باشد و عمیقاً با سنت کلاسیک متافیزیک مسیحی مرتبط باشد. جیمز K.A. پنج عنصر اسمیت از جهان بینی پنطیکاستی دسته بندی های مفیدی را برای انجام این امر ارائه می دهد. با ترسیم آنچه که متکلمان پنطیکاستی در مقوله‌های اسمیت ساخته‌اند، آنچه آشکار می‌شود، گرایش الهی‌دانان مذکور به خداشناسی از معنویت پنطیکاستی ایده‌آلی است که دیگر نمی‌توان آن را به طور گسترده فرض کرد. در واقع، من کشف می کنم که اشکال رایج رایج معنویت پنطیکاستی مانع از توانایی ما برای: (1) پرستش صادقانه خدای سه گانه، و بنابراین (2) درک منسجم واقعیت در رابطه با او به روشی که متافیزیک کلاسیک مسیحی برای ما به ارث گذاشته است، می شود. من متعاقباً یک متافیزیک پنطیکاستی - یک بار دیگر، با استفاده از مقوله‌های اسمیت - در گفتگو با سنت کلاسیک مسیحی می‌سازم که منجر به فراخوانی برای (دوباره) شکل‌گیری پراکسیس پنطیکاستی می‌شود. در نهایت، با پیشنهادی به پنطیکاستال ها پایان می دهم که تجدید عبادت را در نظر بگیرند تا معنویت ما بتواند با دانه های درک وفادارانه از رابطه خدا-جهان کار کند. بنابراین، در این پایان نامه، آنچه من ارائه می کنم این است: مشارکت سازنده و انتقادی معنویت پنطیکاستی/الهیات معمولی، و الهیات پنطیکاستی از طریق سنت متافیزیکی مسیحی بزرگتر کیهانی، اعتقادی و جزمی. این تلاش با هدف ساختن متافیزیک پنطیکاستی است که به یکباره بهترین چیز را در سطح اول تجربه پنطیکاستی رعایت کند و در عین حال با آنچه مشکل ساز است روبرو شود.
آزادی اصیل: اهمیت آزادی در الهیات بئاتریس ناصری و هادویچ
نویسنده:
Seth Alexander
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : گروه متنوعی از زنان در اواخر قرن دوازدهم و اوایل قرن سیزدهم بودند که سبک زندگی مختلفی داشتند. دو نفر از این قبیل عبارتند از هادویچ، یک بیگوین، و بئاتریج ناصری، راهبه سیسترسیایی، هر دو از نویسندگان برجسته قرن سیزدهم که نمونه ای از الهیات عرفانی این گروه پویا از زنان هستند. وظیفه این پژوهش بررسی نوشته های این دو نویسنده قرون وسطایی است تا چگونگی تفسیر آنها از تجارب اتحاد با خدا را بررسی کند. برای انجام این کار، من روش هایی را بررسی خواهم کرد که این دو زن خاص از کشورهای پایین قرن سیزدهم، درک الهیاتی از رابطه انسان با امر الهی را ایجاد می کنند. این انسان شناسی الهیاتی، برای هر دو زن، بر پایه تجارب پویای خدا در زندگی شان بنا شده است. این تجربیات به عنوان چارچوبی بود که هادویچ و بئاتریج توانستند آن را به الهیات ملاقات الهی ترجمه کنند و به ویژه در مورد هادویچ به جوامع خود منتقل کنند. اگرچه به طرق مختلف، درک هادویچ و بئاتریج از رابطه الهی/انسانی با توجه به آزادی مشخص می شود - آزادی تبدیل شدن به خود واقعی خود با خدا. بررسی نوشته‌های هادویچ و بئاتریج با توجه به نحوه برخورد آنها با موضوع آزادی و به‌طور گسترده‌تر، استفاده از آزادی به‌عنوان دریچه‌ای برای نزدیک شدن به آثارشان، درک وسیع‌تری از الهیات توسط زنان در قرن سیزدهم باز می‌کند.
سادگی الهی و هویت سه گانه: گفتگوی انتقادی با متافیزیک الهیات رابرت دبلیو جنسون [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Marc Platter
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اخیراً، پس از دهه‌ها تأمل شدید در مورد سه‌شخصیت خدای مسیحی، علاقه‌ای به آموزه‌ی سادگی الهی در الهیات نظام‌مند و فلسفی احیا شده است. مطالعات جدیدی در باب بساطت الهی از منظر الهیات تاریخی، فلسفه دین و الهیات نظام مند نوشته شده است. در حالی که این بحث‌ها درک بیشتری از اعتقادات مشترک بین الهی‌دانان تثلیث شرقی و غربی و همچنین برخی از ادعاهای اساسی در آموزه‌های الهیات کلاسیک درباره خدا ایجاد کرده است، آنها هنوز با طرفداران «احیای تثلیثی» که در دوران ظهور تثلیث ظهور کرد، گفتگو نکرده‌اند. در نیمه دوم قرن بیستم در هر چیزی غیر از اصطلاحات جدلی. در این زمینه، این پایان نامه دفاع الهیاتی از آموزه سادگی الهی را از طریق مطالعه دقیق الهیدانان نمونه تاریخی و رابرت دبلیو. جنسون، یکی از مشارکت کنندگان مهم آمریکایی در احیای تثلیث ارائه می دهد. با ارائه ابتدا تداوم و ناپیوستگی در سادگی الهی در گریگوری نیسا، آگوستین و توماس آکویناس، می توانم به نوشته جنسون با شرحی چند ظرفیتی از سادگی الهی نزدیک شوم. این به من امکان می‌دهد راه‌های مختلفی را نشان دهم که در آن جنسون، علی‌رغم چندین اظهارنظر انتقادی درباره سادگی، در واقع منطق یا دستور زبان سادگی را به گونه‌ای به کار می‌برد که با الهیات تثلیثی او جدایی‌ناپذیر است. نشان دادن تعهد جنسون به سادگی الهی فواید متعددی دارد. اول، یک دکترین جنسونی در باب سادگی الهی، به دلیل نحوه پاسخگویی به مسائلی که سادگی الهی را در نظر بسیاری از متکلمان مشکل آفرین کرده است، کمک مهمی به الهیات معاصر می کند. دوم، بازسازی من از سادگی در جنسون، ارائه دلسوزانه تری از آموزه او درباره خدا را امکان پذیر می کند، و انتقادات متعددی را که نسبت به کار او مطرح شده است، خنثی می کند. و سوم، راه را برای من باز می کند تا در سه نقطه توسعه در مورد دکترین جنسون از خدا مشارکت کنم که به یک مفهوم کلی و تثلیثی از سادگی الهی کمک می کند.
تئوپوئتیک: کیرکگور و حرفه هنرمند خلاق مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Luke Ivan Thomas Tarassenko
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان‌نامه دکترا، من رشد حس حرفه‌ای کی‌یرکگور را به‌عنوان یک هنرمند خلاق مسیحی با تحقیق در مجلات و آثار منتشر شده‌اش، و همچنین بررسی اینکه چگونه این امر تحت تأثیر هرمنوتیک کتاب مقدس او قرار گرفت، بررسی می‌کنم. سپس سعی می‌کنم با استناد به این بررسی، برخی از نقاط شروع را برای الهیات آثار هنری خلاق مسیحی ترسیم کنم. من استدلال می کنم که کی یرکگور بدون تأمل مستند در مورد نیات و روش ارتباطی خود شروع به نوشتن کرد، اما با این وجود، همانطور که بعداً در متن او با عنوان «نقطه دیدگاه برای کار من به عنوان نویسنده» ادعا شد، از آغاز کار خود یک نویسنده مذهبی بود. من دنبال می‌کنم که چگونه او با رویکردی «غیرمستقیم‌تر» در نوشته‌هایش شروع کرد و به تدریج نظریه «ارتباط غیرمستقیم» را توسعه داد، اگرچه عناصر «مستقیم» بیشتری در کار او از ابتدا («اولین نویسنده») وجود داشت. همانطور که او به حرفه نویسندگی خود ادامه داد، در شیوه ارتباط خود "مستقیم" تر شد ("نویسندگی دوم")، تا اینکه در نهایت به نویسندگی مذهبی "مستقیم" انحصاری تبدیل شد ("حمله به جهان مسیحیت"). نتیجه می‌گیرم که خلاصه‌ترین و کامل‌ترین فرمول‌بندی برداشت بالغ کی‌یرکگارد از وظیفه‌اش به‌عنوان یک هنرمند مسیحی، «ارتباط با مسیحیت در جهان مسیحی» به شیوه‌ای مستقیم‌تر است، برای توضیح صریح چیستی مسیحیت اصیل در عصر دین فرهنگی و صرفاً اسمی. . من اجازه می‌دهم که این وظیفه از جهاتی منحصر به موقعیت تاریخی خود او است، اما با این وجود ادعا می‌کنم که توجه به آن برای الهیات معاصر به دلیل راه‌های مختلفی که او برای انجام آن تلاش کرد سودمند است. به تعبیر کی یرکگاردی، و به دنبال منابع موجود در کی یرکگارد و استفاده او از کتاب مقدس، من به طور سازنده از همه اینها استدلال می کنم که ارتباط "مستقیم" بیشتر، شکل ارتباطی ارزشمندتر برای هنرمند خلاق مسیحی به دلایل الهیاتی است، اما بیشتر " ارتباط غیرمستقیم" هنوز هم می تواند در وظیفه برقراری ارتباط خلاقانه از طریق هنر مفید باشد.
تاریخ، رستگاری و سلطنت خدا: قرائت ایگناسیو الاکوریا از السالوادور از منظر خاویر زوبیر
نویسنده:
Geoffrey James Dornan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی اندیشه فیلسوف-الهیدان اسپانیایی ایگناسیو الاکوریا، یکی از به اصطلاح نسل دوم الهیدانان آزادیبخش آمریکای لاتین می پردازد. تمرکز بر قصد الاکوریا برای ساختن تفسیری مسیحی از رستگاری است که از نظر مفهومی با واقعیت‌های چالش‌برانگیز تاریخی و سیاسی ما مرتبط است و قادر به ایجاد تفاوت عملی در آن است. این قصد در پی «دستورالعمل در مورد جنبه‌های معین الهیات رهایی» (Libertatis nuntius) واتیکان در سال 1984 شکل گرفت، که در آن جماعت دکترین ایمان متهم کرد که الهیات رهایی بخش جنبه‌های متعالی رستگاری را با طعمه شدن از بین می‌برد. به روایتی منحصراً دنیوی (و اغلب مبارزات طبقاتی مارکسیستی) از رهایی. الاکوریا از طریق تجزیه و تحلیل فلسفه مربی خود، فیلسوف خاویر زوبیری، به روشی جامع با این چالش روبرو شد. به این ترتیب، الاکوریا متعالی بودن را در درون واقعیت تاریخی و نه فقط فراتر از آن تعبیر کرد. سپس این امر پیوند مستقیمی بین تعالی، درک درون تاریخی، و مبارزه برای عدالت اجتماعی برای اکثریت‌های فقیر در زمینه‌های سرکوب سیستمی ایجاد می‌کند. از نظر الاکوریا، این مبارزه تجلی تاریخی و معنای مناسب سلطنت خداست. این پایان نامه با مکان یابی آثار فکری الاکوریا در زمینه دوگانه السالوادور و زندگی نامه خود او آغاز می شود. سپس فلسفه واقعیت تاریخی زوبیری را قبل از توضیح استفاده الاکوریا از آن برای تفسیر مجدد رستگاری و رهایی توضیح می دهد. با تحلیلی از مفاهیم اخلاقی رویکرد الاکوریا به پایان می‌رسد. تز سه گانه پایان نامه این است که (1) فلسفه رئالیسم تاریخی زوبیری منسجم و مرتبط با درک مسیحی از رستگاری و رهایی است، (2) اقتباس الاکوریا از فلسفه زوبیری یک راه حل خلاقانه و از نظر فکری متقاعد کننده برای یک راه حل فوق العاده دشوار است. مشکل مفهومی، و (3) دستاورد الاهیاتی الاکوریا دقیقاً پیامدهای اخلاقی را دارد که او معتقد بود، یعنی اینکه نمی‌توان بین پادشاهی خدا و جنبش‌های آزادی‌بخش این جهان به نمایندگی از فقرا و ستمدیدگان جدایی وجود داشت.
الهیات اخلاقی کنت کرک، اسقف آکسفورد: مطالعات در توسعه، کاربرد و تأثیر آن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
George Garnsey
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه ای در توسعه، کاربرد و تأثیر کنت کرک بر الهیات اخلاقی است. کل پایان نامه تلاشی است برای تحلیل توصیفی کار او. کرک اظهار داشت که هدف او انجام تحقیق جدیدی در مورد مطالعه الهیات اخلاقی است. V.A. توصیف دیمانت از مشارکت کرک در آن مطالعه به عنوان "بسیار" کاملاً منصفانه به نظر می رسد. در کار او تحقیقات گسترده ای در مورد منابع اولیه مسیحی، پیش از مسیحیت و سکولار می یابیم. می توان با دکتر پوتز موافق بود که تحصیلات خود کرک او را تشویق کرد تا پتانسیل را در دیگران ببیند و امکان توسعه این پتانسیل را از طریق آموزش به ویژه از طریق همکاری کلیسا و دولت از طریق مدارس مشاهده کند. بنابراین یک خط توسعه در تفکر کرک از مطالعه ذهن های خاموش تا اصول وجود دارد که در آن آموزش کار روح و اراده موضوعی حیاتی است.
محاکمه عقل: الهیات سیاسی به مثابه تحقیقی درباره قضاوت
نویسنده:
Ragnar Misje Bergem
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تحقیقی در رابطه بین الهیات سیاسی و تلاش فلسفی برای ایجاد نظم سکولار و خودمختار است که در آن افراد از طریق قوانین جهانی خود را اداره می کنند. من استدلال می کنم که این پروژه شکست می خورد و بررسی می کنم که چگونه الهیات سیاسی در پی آن پدید می آیند. در فصل 1، من استدلال می‌کنم که فلسفه کانت یک «آزمایش عقل» را برای تثبیت اقتدار و خودمختاری عقل ترتیب می‌دهد. برای موفقیت، کانت باید قضاوت را به‌عنوان آشتی جهانی و فرد ارائه دهد. با این حال، محاکمه عقل دو سرنوشت دارد: یا رویه حقوقی زیر پا گذاشته می شود، نظم جدید از طریق یک عمل خشونت آمیز برقرار می شود، یا حکم به تعویق می افتد، و قوانین عقل با ارجاع به آرمان خودمختاری که هرگز به وجود نمی آید، مشروعیت می یابد. در هر دو مورد، چیزی برای حمایت از نظم عقلانی قربانی می شود. در فصل 2، من نشان می دهم که چگونه F.W.J. شلینگ با توسعه یک الاهیات سیاسی که در آن تنها کلیسا کلید قضاوت غیر خشونت آمیز را در دست دارد، به یک نظم خودمختار و سکولار پاسخ می دهد. سپس در فصل 3 استدلال می‌کنم که کارل اشمیت الهیات سیاسی خود را در پاسخ به فرمالیسم لیبرالی توسعه می‌دهد که فداکاری‌هایی را که نظم سیاسی و عقلانی را حفظ می‌کند، پنهان می‌کند. در اینجا الهیات سیاسی از این درک سرچشمه می گیرد که قضاوت های سیاسی و عقلانی همیشه قربانی می طلبد. در فصل 4، کار جورجیو آگامبن را مورد بحث قرار می‌دهم که می‌خواهد قضاوت سیاسی و عقلانی را به طور کلی به حالت تعلیق درآورد. هم منطق سیاسی و هم دینی با منطق «مقدس» یکسانی مشخص می‌شود که قدرت قضاوت مطلق، اما غیرقابل پاسخگویی را حفظ می‌کند. در نهایت، در فصل 5، به کار G.W.F. هگل نشان می دهد که چگونه محاکمه عقل به دو روایت متضاد از سکولاریزاسیون بستگی دارد. من با طرح چند سؤال انتقادی در مورد محاکمه، و الهیات سیاسی که در پی آن مطرح می شود، پایان می دهم.
  • تعداد رکورد ها : 1276